söndag 28 april 2013

Trädgårdsfix

Idag har vi ägnat mycket tid åt vårt lilla hus, invändigt och utvändigt. Jag har pysslat här inne, diskat och fixat så att det ska vara lite fint. Sen kom svärföräldrarna hit och hjälpte oss med lite växter och sånt i trädgården. Vi fick en liten lektion i vad vi kunde slita bort, hur vi skulle kapa och trixa. Nu är sambon ute och krattar, klipper, sliter och drar i allt han kan komma åt. Jag är livrädd för att han ska kapa björnbärsbuskarna helt, men får ha förtroende för honom och att han bara tar det som ändå är dött. Det är tur att sambon har lite intresse för att fixa i trädgården. Mitt intresse för det är nämligen noll och inget alls! Jag önskar verkligen att jag hade intresse och visst kan jag stå och kratta en stund, men sen tröttnar jag hemskt fort. Klippa gräset är bra motion så det kan jag motiveras att göra. Det gjorde jag på landet för ett par år sedan och jäklar vad motion jag fick. Jag får väl ta på mig att städa mer inomhus då. Det är ju säsong för att fixa i trädgården och det blir väl mest jämnt så. Jag tycker ju inte så mycket om att städa heller, men faktiskt hellre det. Vi har haft tre hängande plastblommor på altanen, som vi tog in när vintern kom. Vi hängde ut dem i förra veckan, men tråkigt nog kom världens storm och blåste sönder dem lite grann. De hänger ganska mycket nu och vi hoppas på att kunna fixa dem med lite snöre eller tråd. Nu hänger de i alla fall därute igen. Hoppas stormarna håller sig borta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar