söndag 28 april 2013

Tredje vändan med Järnmannen

Igår var vi och flängde i Uppsala hela dagen. När vi kom hem däckade vi i soffan en stund framför serien Modern family. Den är ju grymt rolig! Vi for sen iväg för att se på bio, andra gången på väldigt kort tid. Den här gången var det dags för Iron man 3. Den har vi sett fram emot länge att se och vi hade höga förväntningar. Och visst var den bra! Den bjöd på mycket action, mycket komedi och lite romantik (kanske aningen för lite enligt mig). Men i stort det vi tycker om när det kommer till film. Det är en film som jag kan tänka mig att se igen. Vi har sett första och andra Iron man också och alla filmer är verkligen bra. Det är inte helt vanligt att uppföljare blir så bra, men här har de lyckats.


När vi skulle parkera innan bion hände något hemskt komiskt. Den parkeringen som vi brukat parkera på när vi går på bio är avstängd och nu hänvisas man till garagen som finns. Vi ville dock helst inte parkera i garaget och åkte och kikade om det fanns någon annan bra plats. Sambon envisades då att åka in och kika vid den gamla parkeringen trots att det satt flera skyltar att den var avstängd. När han insåg det som jag redan hade insett - att den faktiskt var avstängd som skyltarna sa (hör och häpna!) är vi på väg att vända. Då ser vi bilen framför som också vänder och förmodligen tänkt samma sak som min kära sambo. I den bilen sitter det en ung kille i samma ålder som oss, med sin tjej bredvid. Jag tyckte att det var så komiskt att de båda trodde att de kunde överlista skyltar och avspärrningar och faktiskt parkera där ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar