lördag 3 november 2012

Första lördagen i november!

Höstlovsveckan närmar sig sitt slut. På jobbet har det märkts av då vi vissa dagar endast har haft halva barngruppen. Jennifer har varit sjuk nästan hela veckan, men det har löst sig fint ändå. En ny kollega har börjat hos oss som resurs och hon är verkligen toppen. Det känns jätte roligt. Nästa vecka drar alla utvecklingssamtal i gång på riktigt. Nu väntar ett par veckor med mycket att göra. Tre veckor med utvecklingssamtal, planeringsdagar och höstmaskerad (jag vet inte vad jag ska klä ut mig till!). När vi ramlar in i december borde det lugna ner sig lite. Men jag ska inte stressa. Det vinner jag inget på!

Jag och sambon njuter just nu av helgen. Vi var iväg en sväng i förmiddags till Häggvik och Täby där jag köpte ett fleeceställ, två fleecetröjor (ursköna!) och ett regnställ. Sambon köpte också lite kläder. Under eftermiddagen har vi tagit det lugnt. Sambon vid datorn och jag med en bok i min myshörna. Snart blir det god lördagsmiddag och jag ska passa på att träna lite. Ikväll blir det mys framför teven. Igår såg vi den fjärde Johan Falk filmen. Ruskigt bra! Vi satt som på nålar under hela filmen och andades ut först när den var över. Filmerna har blivit bättre och bättre denna gång. Första - bra, andra - mycket bättre och spännande, tredje - ruggigt bra och spännande, fjärde - riktigt ruggigt bra och spännande. Jag ser fram emot nästa med höga förväntningar! Imorgon blir det ett besök till IKEA. Vi är egentligen ganska trötta på det båda två, men nu var det ett tag sen och vi måste köpa lite saker till gästrummet som kommer i ordning under veckan. Vi behöver lite krafs från IKEA och på tisdag kan vi hämta ut en gästsäng som vi beställt. Sen är alla rum klara och inredda. Skönt!


1 kommentar:

  1. Ser jättemysigt ut där i läshörnan, lämpligt nog med Alfons Åberg & hans pappa som sällskap.. Puss!

    SvaraRadera