onsdag 21 november 2012

Trolltider


Barnen på jobbet började för någon vecka sen att leka Bergatroll och de sprang omkring och tittade på olika stenar - stora och små - och undrade om Bergatrollet kunde vara där någonstans. De kom fram till både det ena och det andra. Jag frågade då ett barn om hon sett Trolltider och hon nickade ivrigt. Det är alltså där det kommer i från. Denna julkalender såg ju även jag som barn. Jag spelade sen upp Bergatrollets vaggvisa för barnen och jag kan lova att de satt som små ljus och lyssnade och tyckte att det var väldigt spännande. Det hela slutade med att jag fixade hem Trolltider och har under en tid sett igenom hela julkalendern på 24 avsnitt i varierande längd. I söndags såg jag det sista avsnittet - när de alla samlas runt skålen och äter julgröt tillsammans. Julkalendrarna nuförtiden är inte så värst bra enligt mig. De borde reprisera denna en gång till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar