söndag 6 januari 2013

2012 var året:

2012 var året då:

- jag började med att vara sjuk och soffliggandes
- jag gick ut en hel del med kollegan Amelie
- jag och sambon åt många middagar med nära vänner
- jag klippte lugg och ångrade mig
- jag och sambon gick en del skogspromenader
- vi köpte hus!
- jag gick en hel del promenader
- vi sprang mycket tillsammans
- jag gick på fotokurs
- vi hade två långhelger och njöt av ledighet och sol
- vi åkte till svärföräldrarnas landställe och njöt av ledighet och lugn
- jag var på Knyttekurs och blev Knytteledare på riktigt
- vi njöt av sommarsolen på balkongen
- jag klippte håret kortare än någonsin
- jag fyllde 25 och firade på alla möjliga sätt och vis
- vi firade midsommar med goda vänner och satt ute natten lång
- jag sa adjö till min första kull av barn
- vi flyttade in i vårt nya hus!
- vi packade upp, målade om och fixade med vårt nya hus
- njöt av en låång sommarsemester i nya huset och på landstället
- vi grillade mycket med vår nya grill, på vår nya tomt
- jag insåg att snöskottning och häckklippning ingick i att bo i hus
- jag insåg att det är underbart skönt att ligga i ett varmt bad och tänka på ingenting
- mina knän och axlar gav upp totalt pga brist på träning
- jag tog bort måånga knutar hos naprapaten och slapp huvudvärk
- jag fick migrän på riktigt
- vi plockade frukt och bär från vår egen tomt
- vi hade inflyttningsfest med släkt och vänner
- sambon fyllde 30 år!
- vi fångade nio möss på vår kattvind
- en mus dog i väggen och det luktade apa i huset i en vecka
- jag åt thaimat för första gången och överlevde
- jag bakade pepparkakor med kristyr själv
- vi julpyntade i huset för första gången
- sambon skottade sönder en snöskyffel
- stämningen på jobbet blev till det bättre
- vi firade en underbar jul med mycket mat, godis och ro
- jag bestämde mig för att sluta helt med alkohol och firade mitt första nyår spiknykter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar