tisdag 15 januari 2013

Pruttdag!

Det är tur att jag arbetar med barn och får använda ord som Prutt utan att känna att det är något konstigt. För idag har varit en rejäl pruttdag! Det är en sådan dag som börjar rätt okej, men slutar i total prutt. Här följer anledningarna till att denna tisdag blev en pruttdag:

1) Vädret! Jag är så trött på snökaos, larvig pudersnö som kilar in överallt på kroppen och att köra i 30 km i timmen hela vägen till jobbet. Och så lite olyckor på det som kostar liv, PRUTT 1.

2) Pulsa genom snö med två barn som vill gå i slowmotion och helst inte borsta av sig innan de ska gå in. Det slutar med strumpa rakt i vattenpöl, inomhus. PRUTT 2.

3) Det luktar APA på jobbet och vi har ingen aning om varför. Dock luktade det likadant hemma hos oss när vi misstänkte att en mus gått och dött i väggen... PRUTT 3.

4) Ett barn ville inte äta till mellanmål och såg trotsig och tvär ut. Slutade med att barnet kräktes. PRUTT 4.

5) Somliga barn nöter ordentligt på mitt namn och retar gallfeber på mig. Andra vägrar att göra saker som de egentligen kanske skulle klara av och bara gnäller. Detta gör mig på prutthumör och min ton blir inte alltid så skoj. PRUTT 5.

6) Pudersnö på is. PRUTT 6.

7) Att komma hem och behöva skotta i 45 minuter innan jag kan gå in, äta middag och varva ner. PRUTT 7.

8) Sambon jobbar över och jag lämnas åt mitt matöde. Resultat: havregrynsgröt. PRUTT 8.

9) Larviga tonårsfinnar som upptar halva ansiktet och finn-dödaren fanns inte i mataffären. MEGA PRUTT 9.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar