söndag 6 januari 2013

2013

Jag har beslutat mig för att ge bloggandet en chans till. Jag tröttnade rejält på det i höstas, men känner att det är skönt att få skriva av sig lite. Dock kommer jag inte lägga upp lika mycket bilder som jag gjort tidigare. En och annan kommer nog, men långt ifrån så många som förut. Det ska nog gå bra ändå!

2013 har börjat och vi inledde året hos goda vänner med nyårsfirande, spel och måånga skratt. Jag var spiknykter då jag beslutat mig för att sluta helt med alkohol. Det kändes väldigt skönt och sambon njöt av att få åka bil hem halv fyra på natten. Jag har arbetat tre dagar hittills och det har gått bra. Vi har varit fyra vuxna på (som mest) sex barn. Det var skönt att få en lugn start - för oss vuxna och för barnen. Nästa vecka, imorgon närmare bestämt, drar det i gång som vanligt. Då är alla barn tillbaka och fullt ös direkt. Redan på onsdag ska vi dra i gång med skridskor. Det har varit skönt med dagarna med få barn, men i fredags kände jag att jag saknade kaoset som kommer när alla barn är på förskolan samtidigt. Jag kanske är lite sjuk, men nu vill jag ha alla barn där och jag vill trängas med dem i hallen och skratta/tjafsa med dem. Det finns ju lite mer att göra när alla är på plats. Känns skönt också att vi går mot ljusare tider då vi kan vara ute mer och mer. Men än så länge är det söndag och idag ska vi njuta av ledighet. Trots att jag ser fram emot morgondagen då verkligheten tar fart på riktigt så behöver jag samla kraft så den (verkligheten) inte slår mig så hårt i magen...

Från snökaos till vintermys till ishalka. Nu skottar vi oss inte ut längre - nu hackar vi oss ut och in i bilen på morgonen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar