tisdag 22 januari 2013

Heja!

Ibland kommer sådana dagar som man helst bara vill glömma. Ibland kommer sådana perioder. Jag är nog inne i en sådan nu. Jag är glad och lycklig (och nöjd) i korta stunder, men det vänds snabbt om och blir depp. På jobbet behöver jag ha en mask för att inte denna depp ska gå ut över barn och kollegor, men ibland åker denna mask åt sidan och sitter snett. Då gäller det att rätta till den snabbt som attan. Igår när vi storhandlade köpte jag med mig ett antal stora, lysande apelsiner. Jag tror nämligen att jag behöver en stor dos C-vitamin. Nu ska jag äta en apelsin varje morgon samt dricka juice. Det är dags att få in lite kraft nu när solen lyser med sin frånvaro. Om vi börjar med denna dag så har det varit tufft, framför allt på förmiddagen. Men när jag fått tänka till lite så känner jag ju att allt som jag gjorde, mitt agerande var helt rätt och något jag kan stå för. Sen att en situation inte blir bra i det stora hela är en annan sak. Men det känns skönt att kunna stå upp för sig själv och känna: Jag gjorde mitt allra bästa i den situationen jag befann mig i, och jag tror att jag handlade rätt. När tålamodet sviktade kunde jag till slut se den stora bilden, inse vad som var bäst och agera därefter. Det slutade med ett lyckat resultat. Eftermiddagen, när jag fick komma ut på gården och umgås med barnen på riktigt denna dag så njöt jag. Det var roligt och kraften kom tillbaka för en liten stund. Så i det stora hela har dagen varit tuff, men jag har kunnat gå från den och känna mig stolt, nöjd och tuff - inte bara deppig och eländig. Och imorgon är det en ny dag! Heja!

1 kommentar:

  1. Humöret och orken går UPP...och NER! Det är bara en del av vårt liv. Vi har ju inte fått livet för att gå omkring och va lyckliga hela tiden...även om det skulle va önskvärt...haha! Vi har bara fått det, sen får det gå lite upp & ner. That's life.
    Älskar dig!

    SvaraRadera