onsdag 13 mars 2013

Överrörlig

Jaha, då har jag varit hos husläkaren igen då. Eller igen och igen, men ibland känns det som att jag flänger där hela tiden. För det första pratade jag med läkaren om min acne som jag har fått. Jag har liksom inte några finnar i ansiktet utan stora, röda bölder. Jätte mysigt. Jag har nu fått ett medel som jag ska ta en gång om dagen i sex veckor. Hjälper inte det ska jag dubbla dosen i sex veckor till. Om inte det hjälpte så skulle jag uppsöka läkare igen och få starkare medel. Jag har alltså en spännande vår att se fram emot! Jag passade även på att fråga om mina stackars knän och axlar/armar som jag får ont i hela tiden. Jag känner mig stel och får ont i knäna om jag sitter still eller med böjda knän för mycket. Jag får ont när jag sätter mig på huk och reser mig igen och jag kan inte sitta på knäna eller sitta skräddare under en längre stund. Sover jag på armen under natten kan jag ha ont i den en hel dag efter det och ibland smärtar det helt utan anledning. För att undersöka knäna blev jag tvungen att ta av mig byxorna framför den unga läkaren (man, strax under 30 år). Det kändes märkligt när han sa: Ta av dig byxorna och lägg dig här. Det kändes liksom fel på många olika sätt. Mest glad är jag över att jag inte hade några Hello Kitty trosor eller nåt på mig. Det hade nog gjort det hela ännu lite pinsammare. I alla fall, det läkaren till slut kunde misstänka var att jag var överrörlig i kroppen. Jag fick göra ett test med knäna och ett med handen och inget av det borde jag ha klarat av enligt honom. Så jag som trodde att jag var stel är nu förmodligen överrörlig istället. Jag kan alltså böja och bända på min kropp på ett sätt som inte är bra för den. Jag har själv märkt att jag kan vrida min axel i väldigt konstiga vinklar. det knakar alltid till slut och är inte alls skönt. Så det hela låter ju ganska logiskt. Jag ska nu kontakta en sjukgymnast för att få tips och övningar som ska hjälpa mig. Tydligen behöver jag stärka mina leder för att stoppa upp mina märkliga rörelser. Vi får se hur det går, men som sagt - en spännande vår har jag framför mig.

Jag fick testa att göra två av dessa saker och båda kunde jag göra utan problem. Får se om det kan hjälpa att gå till en sjukgymnast där jag får stärka mina muskler och min balans på rätt sätt. Vem vet om mina styrkeövningar hemma hjälper eller stjälper.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar