onsdag 20 mars 2013

Planeringsdagar

Då var två planeringsdagar med jobbet över. Dessa två dagar har bjudit på väldigt mycket. Igår planerade vi från klockan nio till halv fyra. Vi planerade för hela våren och var även inne och nosat lite på hösten. Till lunch gick vi och åt thaimat. Jag åt sushi för första gången i mitt liv och tyckte att det var rätt gott. Jag åt avokado och lax och lyckades faktiskt riktigt bra med pinnarna.

Måndagen var dock den mest härliga, och intensiva av dagarna. Vi började dagen på Sturebadet Haga Norra där vi fick dricka smoothie, peela kroppen och bada isbastu. Det var en häftig upplevelse med isbastu, jätte skönt. Och lena blev vi, som babyrumpor. Vi gick sen till spa-avdelningen där vi åt en lunch, åt goda frukter, drack juice och kaffe latte, badade i den uppvärmda poolen och låg i sköna, stora soffor och pratade och läste inredningstidningar. Det blev många skratt i poolen och jag tror inte att de andra personerna vid poolen var så avslappade just då! Efteråt blev det en låång dusch och lite mer bastu innan vi gjorde oss i ordning och begav oss in mot stan och restaurangen SMAK där vi skulle äta middag tillsammans. Halva gänget åkte tidigare från Sturebadet medan jag, Amelie och Gabriella stannade kvar längre. När vi kliver av pendeln vid Stockholm central upptäcker jag att min mobiltelefon är borta! Lätt panikslagen letar jag igenom alla fickor och väskor och springer till och med tillbaka in på tåget för att försöka hitta platsen där vi satt och min telefon. Utan resultat går jag av tåget och det åker iväg. Amelie ringer min telefon flera gånger och till slut ringer det på Amelies telefon - och det är jag som ringer. Det är en man som hittat telefonen och han skulle kliva av två stationer bort - i Årstaberg. Vi kliver på nästa tåg och möter upp mannen och ger mig telefonen. Det finns ju inga ord för att tacka en sådan människa, men jag gjorde mitt bästa innan vi tog tåget tillbaka till centralen. Väl där tog vi oss en kaffe latte på Espresso house för att varva ner lite. Vi mötte sen upp resten av gänget vid restaurangen. Middagen bestod av 8 små rätter och lite god dricka. Vi åt bland annat blini med löjrom, oxkind, anklever, passionfruktsefterrätt, ost och kex, sorbet och musselsoppa. Mycket var riktigt gott och mycket var sådär. Anklever lär jag ju till exempel aldrig äta mer igen i hela mitt liv! Vi satt på restaurangen länge och pratade innan vi tog oss hem i snöstormen. Jag och Gabriella sov hos Jennifer så vi tre tog oss hem till henne med pendeltåg och buss. På vägen hem blev det massor av skratt medan vi halkade fram över den istäckta marken i diverse olika flummiga gångstilar.

TACK kollegor och chefer för två härliga dagar som gett mig massor av energi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar