onsdag 20 mars 2013

Är våren en myt?

Imorse när jag åt frukost läste jag på mjölkpaketet. Där stod det om olika tecken på att våren är på väg. Jag postade denna bild på Instagram med kommentaren att jag anser att våren är här så fort snöfanskapet är borta. Det snöade ju mycket senast idag på förmiddagen! Inte riktigt ett vårtecken. En kommentar som jag fick av en god vän var att våren är en myt. Jag börjar undra om hon inte har rätt. Vi är snart i slutet av mars, idag är det vårdagjämning, i helgen ställer vi fram klockan till sommartid och om en vecka är det påsk. Alla tecken talar för att det skulle vara vår... allt utom snön och minusgraderna som håller ett stadigt och obehagligt grepp om oss. Det verkar inte bättre än att vi går från vintern till sommaren. I slutet av maj brukar det ju vara riktigt hett. Nu kanske jag är lite väl bitter, men det blir man när det snöar i slutet av mars. Annars har dagen varit bra. Det var lite kallare än planerat så våra planer för årets första Knytte-pass fick ändras lite. Det gick hur bra som helst ändå och barnen sjöng med i låtarna och kom ihåg mycket av texterna. De var även duktiga på samlingen då vi pratade om vad vi upplevde tillsammans för några veckor sedan då vi var på Fjärilshuset. Barnen hade mycket att berätta :-) Jätte roligt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar