tisdag 12 mars 2013

Vitaminboost

Det blev en bättre dag idag. Lite sovmorgon + två glada killar på gymnastiken gav en bra start på denna tisdag. Jag höll humöret uppe och tålamodet fanns där när jag behövde det. En trevlig stund i hallen när jag klädde på barnen gav mig kraft, till skillnad från igår då det fick mig att vilja gömma mig under en sten. Hamburgare till middag och träning av ben på det och jag känner mig mer än nöjd. Nu är jag däremot helt slut och ser fram emot att få somna sött på kudden. Först ska jag bara ta det lugnt en stund och försöka att tänka på så lite som möjligt och göra så lite som möjligt. Jag ska ta ett glas mjölk, som jag plötsligt blev sugen på. Några vitaminer behöver jag inte fylla på med då jag har ätit fem frukter, en vitamintablett och ett glas apelsinjuice idag. Så kan det gå i jakten på D-vitamin. Nu lyser ju solen också, så man kan tanka nästan hela dagen.

Äpple är en av frukterna som finns i vår fruktskål för tillfället. Andra är banan, apelsin och kiwi. Idag har det blivit två äpplen, två apelsiner och en banan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar