torsdag 2 maj 2013

Funderingar...

Igår var vi lediga hela dagen då det var röd dag. Det blev en väldigt skön dag. På förmiddagen fixade jag med lite småsaker medan sambon jobbade. Jag tog sen en powerwalk innan lunch och sen tog vi det lite lugnt igen. Solen sken och när det inte blåste var det riktigt varmt. Vi fixade och trixade lite med sådant som inte hinns med när vi jobbar. Jag kom då att tänka på hur olika man använder/utnyttjar dagar när man jobbar och när man är ledig. På onsdagar slutar jag tidigt när jag jobbar och är hemma strax efter fyra om trafiken flyter på, senast halv fem i alla fall. Den tid som kommer från det att jag kommer hem tills att jag/vi går och lägger oss utnyttjar jag helt annorlunda än den tid som jag har när jag är ledig. Hur kommer det sig egentligen? Om jag då jämför onsdagen den första maj då vi var lediga med en onsdag då jag jobbar och kommer hem tidigt så vet jag att det känns annorlunda. Det kanske är så enkelt att jag är mer avslappnad när jag är ledig en hel dag medan jag är mer uppe i varv när jag har jobbat. Det kanske tar så långt tid att komma ner i varv, ev träna, duscha, fixa mat osv att det där lugnet som finns när man är ledig aldrig infinner sig riktigt. Det var ändå värt att fundera lite på kände jag...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar