onsdag 1 maj 2013

Valborg

Igår var det sista april och valborg. Vi fick alla gå hem mycket tidigare är planerat då alla föräldrar hämtade sina barn tidigt. Vi åkte och tittade på en eld och sen såg vi klart The Dark Knight rises som vi börjat se på. Bra film!

När vi var och tittade på valborgs elden hände något irriterande (och komiskt!). Vi stod på en plats, ganska nära elden, innan den hade tänts för att kunna se bra och värma oss. Helt plötsligt ställer sig en kvinna rakt framför oss. Det finns plats omkring, men hon ska stå precis framför oss. Jag kan inte låta bli utan suckar högt och påpekar det. Oklart om hon hörde mig eller inte. Skit samma, tänker vi och flyttar oss ett steg åt vänster där vi också ser bra. Någon sekund senare ställer sig en tre meter lång man - precis framför oss. Jag höll på att tappa hakan. Vad är oddsen? Och hur tänker man. Ännu en gång klagar jag högt. Vi flyttar oss en liten bit till så vi ser lite bra. Elden tänds, men vi behöver flytta oss på grund av röken. Vi flyttar till andra sidan av elden och där ser vi bra. Ända tills en man, ännu en man på tre meter, ställer sig mitt framför oss. Den här gången kan jag inte låta bli att asflabba. Vi skiter i mannen och står kvar. Han går efter en stund, men kort efter ställer sig en kvinna mitt framför oss. Vi garvar igen och beslutar oss för att vi sett tillräckligt med eld för detta år.

Alltså, fyra människor - aslånga, ställer sig EXAKT PRECIS framför oss. Det är så irriterande att det är komiskt.

Glad valborg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar