torsdag 16 maj 2013

Fågelfösning...

Idag när jag och chefen skulle stänga och gå hem upptäcker jag att en fågel har kommit in på vår avdelning. Vi inser att vi behöver få ut fågeln innan vi går hem och försöker fösa ut den genom en dörr och genom ett fönster. Fågeln hajar inte grejen och flyger lätt in i rutor och lampor. Jag kan tänka mig att det såg ganska komiskt ut när jag står med en pärm och ett skohorn och chefen står med ett sittunderlag och en filt och tillsammans försöker fösa ut fågeln utan större framgång. Han flyger till slut in på vårt kontor och vi ser inte änden på detta spektakel. Till slut lyckas jag fösa ut fågeln genom ett fönster från kontoret och sen är vi snabba på att stänga alla fönster och dörrar innan han skulle vara dum nog att flyga in igen. Detta var komedi på hög nivå. Vi fick sen gå hem till slut och eftersom jag blev lite sen från jobbet slapp jag köerna... så man kan säga att jag gick plus minus noll tidsmässigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar