måndag 3 juni 2013

Banankalas

I samband med maraton som var i helgen får vi massor av bananer som blir över till jobbet. De stod på gården när jag och en kollega kom i morse. Idag på eftermiddagen, vid 4 tiden plockade min chef upp massor av bananer och ropade till sig barnen. Nu var det dags för banankalas. Barnen och vi vuxna åt bananer och myste en stund tillsammans. Det delades sen ut bananer till föräldrarna också, enstaka och i klasar. Vi i personalen blev beordrade att ta med oss så mycket bananer hem som vi kunde få med oss. Jag tog tre stora klasar. Ska frysa in lite tänkte jag. En femårig pojke upplyste dock oss om att man alltid äter banantårta på banankalas. Ojdå, det hade vi missat. Vem mer kan säga att de har varit på banankalas idag? Jag har det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar