onsdag 5 juni 2013

Sommaravslutning

Idag var det dags för sommaravslutning på "vår" äng. Barnen sjöng för föräldrarna och sen picknickade vi tillsammans. Cheferna bjöd oss på enorma muffins och jag var mätt när jag gick iväg och minglade med föräldrarna. Vädret var på vår sida och bjöd på härlig sol och värme hela dagen. Jag bytte om till klänning på min rast och när jag kom ut till barnen igen fick jag en hel del blickar. De är inte direkt vana att se mig finklädd. En pojke, 5 år utbrister: Titta på Sanna. Några flickor kommer fram och säger att jag är fin. En av flickorna säger: Du är den finaste som finns. Pojken kommer sedan försiktigt fram och säger: Jag tycker att du är jätte fin. Jag dör verkligen söthets-döden när jag tänker på detta. De är så fina "våra" barn!

Även förmiddagen var bra. Jag var med mina chefer och våra knyttebarn på ängen. Vi fikade, åt lunch och barnen fick diplom. Vi hade det riktigt härligt tillsammans och dagar som dessa njuter jag lite extra mycket av att få möjligheten att arbeta utomhus med massor av fantastiska barn.

Present från föräldrarna och blommor från barnen.

När jag kom hem gick jag en powerwalk i kvällsvärmen.
Det var skönt att få röra på sig lite. Nu tar jag det lugnt och ska snart ta en dusch. Sambon och en vän till honom bygger på altanen i detta nu och jag tror att taket kommer upp. Jag tror att de kommer att bli klara ikväll. Då är det "bara" att slipa och lacka golvet samt köpa nya utemöbler. Sedan är vi redo för en sommar utomhus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar