lördag 22 juni 2013

Midsommar!

Idag är det midsommardagen. Sambon har abonnerat teven för dagen och själv håller jag på med en av mina favorit sysslor - tvätt. Jag har sorterat tvätten i högar efter färg och grad. En tvätt är nu inne, men borde snart vara klar. Att hänga tvätten är inte lika roligt och att vika och lägga in den är ännu tråkigare, men det går. Det är en del av processen. Jag får se om jag har ork att rensa garderoben också. Det skulle om inte annat behövas. 

Igår blev det riktigt härligt väder. Vi var och hälsade på en vän till sambon som hade massor av läskbackar som de klättrade på, med säkerhetsrisk förstås. Sambon prövade. Rekordet var på 22 backar och sambon klarade det. Han var så nära att slå det, men det blåste duktigt och jag tror delvis att det var därför han ramlade just efter 22 stycken. Mycket imponerande! På kvällen blev det firande med våra goda vänner Ann och Fredrik. Vi åt tre rätters med sill, lax, potatis, oxfilé, korv, majs och jordgubbscheesecake och mycket snacks. Vi pratade, diskuterade och skrattade sent inpå natten/morgonen. Som alltid, väldigt trevligt! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar