torsdag 9 augusti 2012

Öland

I förra veckan fick jag lite panik över att vi bara hade två veckor semester kvar. Bara! Det var inte så bara. Vi åkte till Öland i mitten av förra veckan och kom hem för två dagar sen. När vi kom hem kändes det som att vi hade varit borta i en evighet. Jätte skönt! Vi spenderade några dagar där själva då vi tvättade bilen, läste, spelade kort och såg sammanlagt sex filmer (vi är nu bevisade filmnördar!). Vi fick även besök under helgen av Ann och Fredrik. Tillsammans åkte vi på lite utflykter, solade/badade, åt god grillmat, drack gott diskuterade vilt och skrattade hejdlöst. Som alltid! Men även om vistelsen på Öland var bra (med kanonväder!) så var det skönt att komma hem till vår egna säng, en riktig dusch och något mindre kryp. Borta bra men hemma bäst heter det ju och vi är riktigt hemmakära jag och J. Nu fortsätter semestern hemma de sista dagarna innan verkligheten hinner i kapp oss.

Att bada fötterna i varm sand är underbart. Jag vågade mig även i för ett dopp, kallt!

Gästerna har anlänt. Tur att en av Sveriges bästa flugmördare är på plats.

Kärlek.

Minigolf är obligatoriskt på semestern. Jag kom på delad andra plats, det måste jag ju vara nöjd med.
Utanför muren finns en hage där det ofta betar kossor. En eftermiddag kom de lite väl nära. Och flugorna med dem!

På väg hem besökte vi Solliden. Det var jätte fint! Stora, gröna och välklippta gräsmattor och många vackra blommor och träd. Jag skulle kunna tänka mig en sådan trädgård, som man kan vandra omkring i under total tystnad och njuta av dofterna. Men sköta om allt detta själv... nää...

Det är klart att Kungen ska ha en egen krocketplan, som vaktas av två lejon.

Vackra blommor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar