lördag 25 augusti 2012

Veckan som gått...

Då har första "riktiga" arbetsveckan passerat. Alla barn är tillbaka från semestern och alla kollegor är på plats. Rutinerna är tillbaka som de brukar även om vi gjort om lite för att verksamheten ska fungera bättre. Alla vanliga aktiviteter har inte kommit i gång än, men i nästa vecka kommer vi i gång med Knytte och Mulle igen och sen ska vi försöka ha lite mer planerat skapande också. Ska bli roligt! Jag ska hålla i Knyttepassen i år igen och jag ser verkligen fram emot det. Denna vecka har jag lekt mycket mer med barnen och varit en riktig medupptäckare när de har strosat i skogen. Vi har träffat på sniglar, spindlar, myror och undersökt det ena och det andra med lupp. Jag har lekt tjuv och poliskull samt banankull med barnen och igår gjorde jag en pysselstation utomhus. Där fick barnen lägga pärlplattor och göra halsband/armband. De fick turas om så alla som ville pyssla fick det. Det var i alla fall halva barngruppen som ville göra något pyssel. Det är bra för deras finmotorik, men även för deras skapande förmåga och chansen att få en lugn stund. Barnen konverserar alltid mycket med varandra under sådana tillfällen och det var så fint att se hur de berömde varandras kreationer.

Flicka 1: Tycker du mitt eller ditt halsband är finast?
Flicka 2: (funderar) Jag tycker att båda är lika fina...

Två pojkar ville spela spel på min telefon igår och det slutade med att en hel drös med barn fick turas om att spela Angry birds en stund. Som tack (eller fjäsk för att få spela mer) plockade två pojkar blommor till mig. De upplyste mig om att jag skulle sätta dem i en vas. Jag lovade att göra det hemma och visa dem på måndag, i form av ett mobilfoto.


Kortet är från min kollega som även gav mig en present. Den fick jag för att jag är bra och för att jag ska kämpa på. Vissa saker på jobbet har känts lite tuffa och detta var ett av hennes sätt att muntra upp mig. Det funkade utmärkt! Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar