tisdag 14 augusti 2012

Tillbaka i vardagen

Då var vardagen i gång på riktigt och jag har avklarat två av fem arbetsdagar denna vecka. Första dagen gick det bra att komma ur sängen och jag tror att det berodde mycket på spänningen att få träffa alla kollegor, barn och föräldrar igen. Det VAR roligt att träffa alla kollegor, barn och föräldrar igen. Många kramar och skratt utdelades under dagen som blev riktigt härlig. Än har inte alla barn kommit tillbaka, men nästa vecka är allt som vanligt (på riktigt) igen. Ser faktiskt fram emot det. Det är många barn som fortfarande har semester som jag saknar. Alla barn lämnar sitt specifika tomrum när de är borta. Till skillnad från måndagen gick det idag riktigt segt att komma ur sängen. Trots 8 timmars sömn förstod min kropp inte varför den var tvungen att släpa sig upp så tidigt på morgonen. Med rufsigt hår tog jag mig till jobbet genom bilköerna. Dagen har varit lite stirrigare, men ändå bra och jag har umgåtts mycket med barnen. Det känns mycket bra! Imorgon är det min tidiga dag och sen stänger jag två dagar i rad. Vissa veckor blir det så. Tufft, men det är bara att köra på. I helgen ska vi på kalas och ge oss ut på jakt efter utemöbler och eventuellt kyl och frys. Vore skönt att få både och, och helst när det fortfarande är rea lite här och där.

Och så kost och träning...
Jag har klarat mig ganska bra utan snask sen i söndags och tänkte hålla mig till på fredag. Imorgon ska vi eventuellt på bio och då blir det tufft att hålla sig i från popcornen, men jag ska göra mitt bästa. Annars äter jag på och försöker tänka mindre kolhydrater. Jag har dock kommit på att jag behöver dem på jobbet, för energins skull. Träningen går riktigt bra. Jag har tränat på min Crosstrainer söndag och måndag och idag gick jag och kollegan Amelie en rask powerwalk. Magen är i uppror, men det beror på att jag inte är van att slänga i mig maten som det ofta blir på jobbet. Ska försöka vara lite snällare mot magen resten av veckan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar