söndag 12 augusti 2012

Söndagsångest?

När jag kom hem från kryssningen igår var jag rätt trött och vi tog det lugnt. Vi såg en film och tittade på några avsnitt Sex and the city. Mycket skönt! Idag är det söndag, men inte vilken söndag som helst. Det är söndagen innan jobbet börjar efter fem veckor semester. Jag måste erkänna att jag har lite ångest. Vi har haft en jätte skön semester och det känns verkligen att det var ett tag sen som jag satte mina fötter på jobbet. Så på sätt och vis ska det bli ganska skönt att komma tillbaka till verkligheten. Jag vill ju träffa kollegorna och barnen igen, jag vill få in rutiner med bättre mat, mindre snask och träning. Så vardagen är rätt bra egentligen och efter en eller två veckor kommer saknaden av semester och ledighet vara ganska bortblåst. Men visst är det underbart att inte behöva passa tider och att bara sitta inne hela dagar och glo på film.

Jag har äntligen fått ordning på mitt träningsrum här hemma. Sambon hjälpte mig att få ihop min crosstrainer som jag ska träna på under hösten. Ganska skönt att kunna vara hemma och träna. Denna maskin har jag haft länge, men den fick inte riktigt plats i lägenheten. I träningsrummet har jag även en magmaskin och lite hantlar som jag ska använda. Jag har även en TV och en video så jag kan roa mig med något under tiden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar