lördag 31 mars 2012

April = vår?

Sömn mellan torsdag och fredag: 8 och en halv timma. Energin behövdes på fredagen då vi fick spendera hela eftermiddagen inne på grund av tillfälliga hagelstormar. Sömn mellan fredag och lördag: 9 timmar. Vi var ganska utvilade denna morgon och efter frukost åkte vi till sambons jobb. De ska byta lokaler (till lokalen bredvid) och då måste alla hjälpa till. På plats var J, hans bror och hans pappa som tillsammans tog ner massa rör från taken. Samtidigt sopade jag och min svägerska alla golv i nya lokalen. Det blev ordentligt dammigt vill jag lova. Min svärmor och en liten familjemedlem städade samtidigt lite i den gamla lokalen. Det blev sen kaffe och smörgås. Nu är J uppe på jobbet igen medan jag sitter här hemma och latar mig. Jag har ringt ett viktigt samtal nu och snart ska jag sätta i gång och städa lite. Känner mig ganska frusen så det ska bli skönt att få röra på sig lite. Även om just städningen inte lockar speciellt mycket. Hade tänkt promenera och/eller springa idag, men ute är det storm och det har snöat i omgångar så jag känner mig inte så manad. Som tur är har snön redan hunnit smälta, men vi blev lite bittra i morse när vi vaknade och såg den snötäckta marken. Men det är ju ändå bara mars, säger vissa. Nej, det är faktiskt april imorgon svarar jag då. Och då ska det banne mig vara vår!

Den här tiden har varit...
... och denna tiden är nu...

... och denna tid kommer snart. Att kunna äta frukost på balkongen är lyx!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar