torsdag 29 mars 2012

God middag


 
Idag har varit en sådan dag som man helst bara vill radera från minnet. Jag har bytt tider med en kollega så jag fick (som tur är) gå hem redan halv 4 idag istället för att stänga. Just idag behövdes det! Jag höll verkligen på att somna i bilen på väg hem. Jag har inte varit så trött och ofokuserad på mycket länge. Trots det sprang jag mina 5 km idag och det känns rätt bra nu i efterhand. Strax ska jag ta en varm dusch och sen ska jag krypa ner i soffan och inte göra något alls. Och imorgon är det fredag! Men först ska jag dela med mig av ett recept.


Fiskgryta med mosad potatis och dill:

2 pkt torsk 
Ett antal potatisar
1 stor morot
1 stor gul lök
1-2 vitlöksklyftor
Dill
Broccoli
Grönsaksbuljongtärning
Matlagningsgrädde
Salt och svartpeppar
Cayennepeppar
Chili
Fiskkrydda

Skala och koka dina potatisar. Hacka lök, vitlök och morötter och stek tills det får färg. Blanda sen ner fisken som du tinat och hackat i mindre bitar. Salta och peppra och se till att fisken blir ganska genomstekt. Ha sen i grönsaksbuljongen och krydda friskt med Cayenne, Chili och Fiskkrydda. Avsluta med att ha i tinat broccoli och en skvätt matlagningsgrädde. Mosa den kokta potatisen och blanda med härligt mycket dill. Servera tillsammans med skivad avokado.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar