lördag 31 mars 2012

Ny frisyr

För en vecka sig tog jag mig till frisören. Visst behövde håret trimmas lite, men det var framförallt av en annan anledning som jag bokade tid. Jag har länge funderat på att klippa lugg. Jag har haft kort snedlugg tidigare, men aldrig rak. Jag har dragit mig för det och jag var fortfarande osäker när jag satt i stolen. Min frisör, som jag litar på och som jag har gått till länge, försäkrade sig väl om att jag har bestämt mig innan hon klippte. Jag blev inte helt nöjd, men det går riktigt bra att lägga luggen snett. Mitt hår växer dessutom ruskigt snabbt så snart är det tillbaka. Jag är stolt över att jag vågade och nu vet jag vad jag tycker om rak lugg. Det hade jag inte vetat om jag inte vågat prova. Men snedlugg är bra för mig då jag har ett högt hårfäste. Min panna ser annars övernaturligt hög ut. Jag har inte velat visa min raka lugg för folk, men tänkte nu blotta ut mig själv totalt. Här kommer luggen som den såg ut när den var nyklippt och hur den ser ut när jag har snedlugg:

Många har sagt att det är fint, men i slutändan handlar det om att vara nöjd själv.

Hade ingen bra närbild, men denna outfitbild får duga för att se min dagliga snedlugg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar