måndag 2 april 2012

Springa utan huvudvärk

När jag sprang senast (i lördags) fick jag fruktansvärt ont i huvudet efter bara någon kilometer. Jag prövade därför att gå lite då och då och då minskade huvudvärken, men den försvann aldrig. Det var plågsamt att ta mig genom rundan och huvudvärken stannade kvar på väg hem samt långt inpå kvällen. Jag försökte därför att läsa på lite på nätet om vad detta kan bero på och både det ena och det andra dök upp. När jag idag gav mig ut på en tur tänkte jag extra på att:

- Inte spänna axlarna utan slappna av
- Slappna av i käken och inte spänna den
- Springa lugnare i början och sen ev öka efter ca 1,5 kilometer för att inte ta ut mig så mycket i början

Jag har trots allt inte sprungit på ett halvår och min kropp klarar inte av att köra så hårt redan från början. Idag när jag sprang gick det hur bra som helst. Jag fick upp ett bra flås, men kände aldrig av någon huvudvärk. Jag ökade takten lite efter ca 2 kilometer, men inte så mycket. Det får komma med tiden. När jag var klar var jag härligt slut i benen och det kändes bra i kropp och huvud. Det är då det är så härligt att springa. Hoppas det fortsätter så nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar