måndag 9 april 2012

Cykling

Under påskhelgen har jag fått väldigt ont i mina knän. Jag har haft det många gånger förut, men det brukar bli bättre när jag tränar. Just nu springer jag dock bara och det är lite påfrestande för mina knän. Sambon föreslog därför att jag igår skulle ta mig en liten cykeltur. Sagt och gjort. Jag cyklade ner till centrum där jag köpte ett förkläde som jag länge velat ha. Jag cyklade sen vidare till sambons jobb en sväng innan jag begav mig hemåt. Resultatet blev 7,19 km på 32 min. Idag hade jag tänkt springa, men för att vara snäll mot knäna blev det istället en cykeltur. Denna gång blev den lite längre och jag for runt hela byn med en väldig fart. Solen lyste på mig i början och efter ett tag spelade det ingen roll då jag ändå blev alldeles lagom varm (läs: svettig). Det är otroligt härligt att cykla och jag känner att jag kommer någon vart på ett annat sätt än när jag går/springer. Jag var idag ute dubbelt så länge som när jag springer, men det kändes som att det gick snabbare. Det blev 13,55 km på 59 min. Nu är jag hemma och har ätit lunch. Funderar på att tvätta, vika tvätt och ta en lång och varm dusch samt peela mina fötter. I nästa vecka hoppas jag på att kunna springa lite, men kommer fortsätta med cyklingen också. Jag tror att mina knän behöver vara på jobbet där jag sällan sitter stilla. Under påskhelgen har det blivit en hel del soffmys vilket påverkar knän (och armar/axlar som jag också har ont i).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar