söndag 15 april 2012

Städ-söndag med belöning.

Jag tog det ganska lugnt igår då jag kände mig fullkomligt slut i hela kroppen. Jag gjorde enstaka kraftansträngningar, men låg annars i soffan och tog det lugnt. När J kom hem kändes det lite bättre och vi lagade mat tillsammans. Det blev den klassiska Svensson-helg-middagen: tacos. Vi såg sen filmen 127 timmar. Jag har hört mycket om den och trodde inte att jag skulle uppskatta den så mycket. Men det visade sig att en långfilm som handlar om en kille som sitter fast och försöker överleva kan vara med fångande och gripande än man tror.
 
Idag har jag fortfarande lite ont i huvudet och ont i magen så jag vill inte anstränga mig alltför mycket. Vädret är mycket härligare idag, men istället för att ta mig ut och motionera har jag städdag här hemma. Jag ska i lugn och ro städa hela lägenheten under dagen. Hittills har jag dammat, dammsugit och skurat i hallen och i sovrummet. När golven har torkat ska jag dammsuga och skura på toaletten och sen ta en lunchpaus. Efter lunch ska jag ta mig an köket och vardagsrummet. Det ska dammas, dammsugas och skuras. Jag ska sen vattna alla blommor och diska innan jag kan anse mig helt klar. Jag hittade en sak högt uppe på en hylla när jag skulle lägga bort lite saker. Det var något som jag köpt för länge sen, men som glömts bort. Till och med plasten var fortfarande kvar. Jag har nu tagit bort plasten och bestämt mig för att ha denna sak som en belöning när jag har städat färdigt.


Det ska bli skönt att få ta det lugnt med ett pussel och dricka en kopp te. Det är avkoppling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar