fredag 6 april 2012

Skadad

Igår skulle jag och sambon laga mat tillsammans - kyckling med grönsaker och en sås på soltorkade tomater och fetaost. Sambon skar kyckling medan jag skulle skära grönsaker. Jag hann inte långt in på zuchinnin innan katastrofen var ett faktum. Självklart lyckas jag skära av mig en bit på toppen av pekfingret på vänster hand. Det gör så förbannat ont att skära sig och blodet forsade och jag lyckades inte få stopp på det förrän jag satte ordentligt tryck på det med bomullspads och plåster. Sen bultade och bankade det i fingret resten av kvällen. Sambon fick skära klart alla grönsaker och jag hjälpte istället till med att steka och fixa sås. Det blev en god middag till slut! Nu kommer jag snart ha det femte ärret efter en kniv eller sax som jag har varit oförsiktig med. Jag är så otroligt klantig när det gäller vassa saker och skär mig alltid. När jag skulle gå och lägga mig ville jag lufta såret under natten, men insåg då att bomullspaden hade fastnat i såret. Jag fick hålla fingret under rinnande vatten en bra stund innan den lossnade och jag kunde pusta ut. Vilken pärs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar