lördag 7 april 2012

För ett år sedan...

För ett år sedan var jag mitt uppe i sluttampen på mina 3,5 års studier på lärarutbildningen. Jag gick då sista terminen och hade två mindre kurser, skrev C-uppsats och hade praktik. Jag hade mycket fritid denna termin och borde ha lagt ner mer fokus på mina studier. Eftersom jag hade mycket fritid ägnade jag mycket tid åt träning. Jag gick dagliga morgonpromenader, ibland innan kl 6 och även när det var många minusgrader ute. Jag gymmade ordentligt tre gånger i veckan och tränade med personlig tränare, PT-Fia. Därför åt jag dessutom väldigt hälsosam och nyttig mat och fick även under en period äta efter ett speciellt anpassat matschema då min mage krånglade. Jag lagade mycket mat och letade alltid nya recept. Jag började dricka kaffe och insåg vikten av att få i mig en kopp varje morgon och helst en till under dagen. För ett år sedan kunde vi åka till Vaxholm under april månad i shorts och påsken firades på Öland med sambons familj. För ett år sedan hade jag inget jobb, jag var inte förlovad och jag skulle inte göra den största investeringen i mitt liv, köpa hus!


Idag har jag ett jobb som tar alldeles för mycket av min fritid. Jag går absolut inga dagliga och tidiga morgonpromenader, men däremot försöker jag springa minst 3 ggr i veckan och helst gå några promenader utöver det. Gymmet orkar jag inte vistas i, men förhoppningen är att jag ska börja träna mage och rygg hemma vilket dag som helst nu. Jag har inte haft någon inspiration till att laga mat, men med lite extra tanke och planering ska jag nu göra mitt bästa för att komma i gång igen. Att äta nyttigare och hälsosammare har jag redan börjat med. Kaffet är fortfarande lika viktigt om inte mer, men något shortsväder är det inte för tillfället. Det kanske kommer mot slutet av april. Påsken detta år firas på hemmaplan, men Öland kommer vi att besöka i maj istället under en långhelg. Detta år är jag förlovad med min fina sambo och förra helgen skrev vi kontrakt på ett hus och är därför mitt uppe i vår största investering någonsin. Nu har vi mycket att se fram emot!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar