onsdag 25 april 2012

Knyttekurs dag 2:

Andra dagen på Knyttekursen var det duggregn hela dagen. Vi började med att leka en lek och gick sedan in för att fika och prata om säkerhet. Det känns jätte viktigt när det gäller barn! Vi begav oss sen ut i skogen och delades in i ett antal grupper. I skogen fick vi:

- Sätta upp ett vindskydd
- Laga mat på stormkök (pasta med skinka och vitlökssås)
- Förbereda en saga med naturmaterial (Tre små grisar fick vi)
- Skapa varsin trefot
- Tälja något användbart

Allt detta skulle göras på en och en halv timma. Vår grupp klarade det galant och samarbetade riktigt bra! Trots duggregnet hade vi väldigt mysigt och det var riktigt roligt! När vi kom tillbaka in så fikade vi lite igen och gjorde en lek. Avslutning hade vi utomhus och alla fick stå i en ring. Vi sjöng Knyttesången och Mullesången och sen delades det ut diplom och en pin att ha på jackan som berättar att vi är utbildade ledare i Friluftsfrämjandet. Det tog jag stolt emot till mina kurskamraters applåder.

Jag är oerhört tacksam för att jag har fått gå dessa kurser och om jag var inspirerad efter försa delen av kursen som jag gick i oktober är jag ännu mer inspirerad nu. Jag har ett helt nytt tänk som jag kan använda hela tiden i verksamheten och jag har många nya idéer när det kommer till just Knyttepassen. Underbart!

På väg till kursen.
En regnig mark möter mig. Tur att regnkläderna är på!
Förmiddagsfika med tända ljus och lugn musik.
Min träfot!
Förberedelserna är i full gång. I stormköket kokas just nu pastan.
Trots regn är jag på mycket gott humör!
Förutom diplom fick vi varsin pin som bevisar att vi är utbildade Knytteledare i Friluftsfrämjandet. Denna pryder nu min jacka så fint och jag är väldigt stolt över mig själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar