lördag 7 april 2012

Påskafton!

Idag, denna påskafton, lyser solen utanför fönstret och jag pysslar runt hemma med berg av kläder, tvätt, disk och papper. Har avverkat berget av kläder, disk och papper och har nu bara tvättberget kvar. Känns bra! I går tog jag mig ut i spåret och sprang mina 5 km. Tiden var inte bra, men jag kände att jag fick in en bra och jämn takt under hela rundan. Efter ungefär halva rundan började det snöa, men det var rätt mysigt och det kändes som jag sprang i en trollskog. Jag hade ingen musik i öronen och det var väldigt skönt att bara lyssna på kvittrande fåglar och mina egna tankar. Jag brukar kunna reda ut både det ena och det andra när jag springer utan musik. När jag kom hem gjorde jag inspirationsbilder till vårt hus. Jag gick igenom allt på Ikeas hemsida och vet nu precis vilka möbler, ramar, blommor, lampor och andra saker som jag vill ha i kök, vardagsrum, sovrum och arbetsrum. Riktigt skoj! Inte så fasligt dyrt heller! På eftermiddagen for vi iväg på påsklunch/middag hos svärföräldrarna och det blev sill, lax, ägg och annat gott till förrätt och sen potatisgratäng, oxfilé och grönsaker till varmrätt. Inget att klaga på där! Hade varken kamera eller mobil med mig så Påsken 2012 blev inte dokumenterad.

Förra påsken befann vi oss på Öland med mina svärföräldrar samt sambons bror med familj.

Vi lekte bland annat på Böda sand...
... tog en strandpromenad...

... och när vi kom hem igen målade vi ägg hos mina föräldrar, enligt tradition.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar