söndag 8 april 2012

En cykeltur

Igår, efter att jag hade avverkat diverse berg av disk, kläder, tvätt och papper kom J hem från jobbet. Efter en lunch och en powernap tog vi en härlig promenad i solskenet. Det blåste ganska mycket i början, men sen blev det lugnare och då var det riktigt varmt och skönt. Innan vi gick hem tog vi en sväng förbi Ica där vi bland annat köpte en stor påsk-godispåse. På eftermiddagen/kvällen lagade vi en god middag på fläskfile och satt i soffan och tittade på tv. Riktigt skönt att bara få slappa nu när det är lite långledigt. Idag är vi inne på den tredje lördagen denna helg. Underbart! J har åkt till jobbet och själv sitter jag och funderar på vad jag ska göra av dagen. Vårt kök ser alltid stökigt ut hur ofta jag än plockar, skurar och diskar. Igår fixade jag det fint och nu ser det ut som fan. Jag ska nog börja där och se till att den rena disken i maskinen byts mot smutsig och att det som inte kan åka med i maskinen diskas för hand. Sen ska jag nog ta tag i mig själv och ta mig ut på en cykeltur. Mina knän gör fruktansvärt ont och jag kan knappt böja mig ner. Därför tror jag inte att en springtur är så bra idag. Men att cykla är mer skonsamt. Det blir en cykeltur ner till J och sen lite styrkeövningar hemma.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar