lördag 14 april 2012

Plåstermani

Förra veckan skar jag mig ordentligt i fingret när jag skulle laga mat tillsammans med sambon. Det var ungefär hundrade gången under vår tid tillsammans när jag klantar mig med en kniv. Sambon håller verkligen andan när jag håller i en kniv. Det spelar ingen roll om jag ska skära grönsaker, dela på en avokado eller öppna ett paket. När jag tidigare denna vecka skar mig igen blev till och med jag otroligt trött på mig själv. Först var det vänster pekfinger som råkade illa ut och nu var det vänster tumme. Det blev plåster igen för hela slanten. Nu håller det dock på att läka ihop riktigt fint. Sambon svetsar mycket i jobbet och får då in diverse flisor i fingrarna som ger riktigt obehagliga sår. Så även han var ganska plåstrad tidigare i veckan. Men par brukar väl börja likna varandra efter ett tag tillsammans?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar