måndag 2 april 2012

Husägare!

Igår tog jag och min sambo ett stort steg i livet. Vi skrev kontrakt för vårt alldeles egna hus! Vi var otroligt spända och förväntansfulla (och svettiga), men kontraktskrivandet gick bra trots att det tog tid. Det var mer papper att läsa igenom och skriva under än jag trodde. Nu ska huset vara genomgå en besiktning och sen ska allt vara klart. Det känns otroligt märkligt att säga att jag snart äger ett hus på riktigt. Ett blått hus med lagom stor tomt och ett garage. Vi bor i ett bra och barnvänligt område nära skolor och spåret där jag springer. Det är dessutom vingelavstånd till sambons bror med familj samt några bekanta till dem som vi umgås med ibland. Det är ett stort plus.

Spända och nervösa, men glada inför kontraktskrivningen!
Alla papper är påskrivna och jag är ännu gladare!

Den jag känner nu, förutom glädje, är att jag vill flytta in NU. Vi har tre månaders uppsägningstid på vår lägenhet och det kommer att gälla från 1 maj så den 1 augusti är inflyttningsdatum om inget annat sker under tiden. Tiden går ju fort, men när jag/vi väntar på något gott är det lätt att bli otålig. Men snart så...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar