tisdag 3 april 2012

Utsökt frukost

Varje morgon dricker jag en kopp kaffe med mjölk, ett glas proviva jordgubb och äter en hembakt smörgås med bregott och hushållsost. Något som nästan är godare och betydligt nyttigare att ha på det hembakta brödet är ett härligt löskokt ägg och allra helst en halv skivad avokado ovanpå. Kombinationen ägg och avokado är helt underbar och det bara smälter i munnen. En frukost med hembakt bröd, ägg och avokado ger en perfekt kombination av bra och långsamma kolhydrater, bra protein och bra och nyttigt fett som gör att man är mätt längre. Jag köper sällan hem avokado numer då det aldrig finns några fina där vi handlar. Dock finns en liten Ica butik nära oss där jag ibland gör avokado-fynd. Jag tror att jag ska besöka denna butik ikväll innan jag fortsätter med mat-shoppingen på den liten större affären.

1 kommentar: