söndag 23 september 2012

10-års kalas


 Igår var det äntligen helg och efter att ha legat hemma, sjuk och själv i två dagar såg jag fram emot sällskap. Dock hade sambon andra planer och hade fått fribiljetter till ett race på Solvalla som han och en av hans arbetskamrater skulle gå och se. Jag blev då gräsänka, men jag fick lite gjort. Jag gick runt och pysslade, låg och lyssnade på musik och tog mig till Täby centrum där jag köpte present till Jonas brorsdotter som fyller år, ett smyckesträd till mig själv samt en vas och en plastblomma till badrummet på övervåningen (som passade riktigt bra där!). Att komma dit var ett äventyr i sig. Från att jag åkte hemifrån tills att jag hade parkerat - 1 timma! Det var tur att jag var på gott humör. Men jag borde ha sett det - en regnig lördag. Då är alla oftast på samma plats - på Ikea eller i Täby centrum. När sambon kom hem, kall och blöt (efter en heldag i regnet på Solvalla) åkte vi på kalas hos Jonas bror för att fira hans brorsdotter Nicole som snart fyller 10 år. Där bjöds vi på god middag - lövbiff med färskost, sparris och pressad potatis samt en mycket god chokladkaka med grädde till efterrätt. Vi bjöds även på god champagne och gott vin och jag fick slippa att köra denna kväll. Lyx! Det blev en mycket lyckad kväll med mycket prat och många skratt. Och Nicole verkade väldigt nöjd över sina presenter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar