fredag 21 september 2012

Sjukling


Jag är sjuk! Redan i måndags hade jag lite ont i halsen, men då var det bara på morgonen och på kvällen och jag kände knappt av det på dagen. Jag hade bara lite svårare att läsa böcker för barnen då jag började hosta efter ca tre sidor. När jag vaknade jag onsdags morgonen mådde jag inte alls bra, men tänkte att det skulle bli bättre under dagen som det hade blivit på måndagen och tisdagen. Det blev det inte! Jag kämpade på allt vad jag hade med Knyttepasset. Barnen hittade en ny liten skogsdunge som var riktigt mysig och spännande och de lekte att vulkaner exploderade och att lavan skulle komma och bränna upp oss (!). Vi gick sen tysta stigen och lyssnade på vad vi kunde höra i skogen. Det gick bra, trots allt. På eftermiddagen var jag och Jennifer på kurs. Vi mådde båda rätt pyton och när jag sen kom hem lade jag mig direkt i soffan och försökte stå ut med min hemska migrän. Det slutade med att jag blev hemma, sjuk, igår och idag. Jag kände mig piggare igår på förmiddagen, men sen blev det sämre igen. Idag är jag hostig, har ont i halsen och är tung i huvudet. Jag känner mig inte alls kry. Jag ska vila idag och under helgen och sen är jag förhoppningsvis helt frisk på måndag. Då får jag ta nya tag. I nästa vecka väntar ett avdelningsmöte, ett nytt Knyttepass och en massage som jag äntligen bokat in. Nästa veckas helg är fullspäckad. Det blir middag med sambon och goda vänner och så blir det lite partaj på varsitt håll. Jag hoppas innerligt att jag är helt frisk till nästa vecka. Och att sambon inte har blivit smittad...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar