måndag 24 september 2012

Höstens tid

Jag tror minsann att det är höst på riktigt nu. Det var inte många plusgrader när jag åkte hemifrån och 9 grader när jag kom hem vid 5-tiden. Där emellan, under dagen, har inte temperaturen stigit så värst mycket vill jag påstå. Jag drog på mig polyester-underställ och ull-underställ PLUS ullstrumpor idag och ändå var det kallt. Jag säger då det! På eftermiddagen valde dock solen att titta fram en stund, mycket skönt och ett härligt avbrott från regnet som dominerar vår vardag (och vår helg!). Under dagen fick jag veta att jag skulle bli gräsänka ikväll. Mannen är på kurs med sina arbetskollegor. Det fanns ingen mat att värma och jag som egentligen inte tycker så mycket om att laga mat alls tycker än mindre om att laga mat om bara jag ska äta den. Det slutade med en tripp till närmaste ICA-butik där jag köpte en fryst pastasallad med mozzarella, spenat och cocktailtomater. Jätte god, men kanske inte helt ok ändå! Den åt jag framför teven och min favorit komediserie. Jag tände sen ljus, satte på skön musik och tog ett varmt bad. Underbart! Nu har jag läst lite bloggar och ska snart ta och tända lite ljus, koka en kopp te, krypa ner under en filt i soffan och titta på min braiga teveserie igen. Egentid är bra härligt ibland, men en varm kropp och gosa upp sig hos i soffan är ännu lite härligare!


Igår när vi skulle sova höll jag på att hosta upp mina lungor. I nästan en timme låg jag och hostade och flåsade i sängen. Tror inte att jag är redo att börja träna än, men i nästa vecka borde jag garanterat vara tillbaka på banan igen. Kanske att jag kan börja yoga och ta någon promenad nu i slutet av veckan. Imorgon har jag avdelningsmöte halva kvällen och på onsdag ska jag få massage och ev. äta middag med en vän. Kanske kan prioritera bort träningen just denna vecka...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar