onsdag 10 oktober 2012

Sommar?

Nu har jag varit sådär dålig på att skriva nu igen. Det har varit mycket jobb, mycket sjukdom och alldeles för lite ork. Det är ingen idé att jag lovar att bättra mig då jag med största sannolikhet kommer att ha fler sådana uppehåll från bloggen. Men nu ska jag försöka uppdatera lite om läget...

Idag var jag ute i skogen med mina Knyttebarn och har samling om hösten.
Följande scenario utspelar sig:

Jag: vet ni vilken årstid det är nu?
Pojke: sommar.
Jag: brukar det oftast vara varmt eller kallt på sommaren?
Pojke: varmt.
Jag: vad brukar man ha på sig då?
Pojke: t-shirt och shorts.
Jag: och det är sommar nu?
Pojke: Ja.

Vi sitter alltså i en svinkall skog (trots solglimtar) med lager på lager av kläder. Men visst är det väl ändå sommar? Jag tror att jag ska fokusera lite på årstiderna med barnen. Hösten och vintern innan jullovet och vår och sommar nästa termin. Blir skoj!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar