lördag 20 oktober 2012

Helg-fix

Då var denna arbetsvecka slut. Jag tycker att de senaste två veckorna har gått väldigt snabbt. Slutet av denna vecka blev lite kaosig då en av oss pedagoger var ledig ena dagen och vi hade inneeftermiddag andra dagen. Våra "utebarn" blir väldigt livliga när de är inne. Vi brukar ganska ofta vara inne mellan lunch och mellis, men sällan är vi inne efter mellis. Det brukar bli riktigt stökigt. Men nu är det helg, väldigt skönt! Sambon fixar med huset och är händig. Han har fixat med duschblandaren som sitter lite löst och nu är han iväg och köper någon form av plast som han ska spika upp på taket på vinden och som ska skydda från att vatten ska komma in. Själv har jag bäddat rent, fixat med disk och vikt tvätt. Fina könsroller vi gick in i idag! Planen för dagen mer än det jag har gjort är att sätta ihop min fåtölj från Ikea som har kommit. Den ska stå i mitt arbetsrum och tanken är att jag ska kunna sjunka ner där och läsa. Måste börja läsa mer! Sen ska jag även träna idag. Jag känner att min kropp behöver det, på riktigt. Jag har dock tröttnat lite på att göra samma sak hela tiden. Får se vad jag hittar på idag, men jag känner att rygg och mage måste prioriteras på styrkedelen. Sen ska jag konditionsträna på något sätt. Vädret ute är inte så lockande så det kanske blir Crosstrainern i alla fall. Ikväll ska vi dippa grönsaker och se The amazing-spider man. Den kan nog vara bra. Igår såg vi tredje Johan Falk filmen i nya serien och den var rysligt bra. De har blivit bättre och bättre. Vi såg även Dark Shadows med Johnny Depp, men blev väldigt besvikna. Imorgon blir det mer fix med huset och mycket vila och återhämtning. Söndagseftermiddagarna är favoriter då hela veckans 112-på liv och död samt två avsnitt Per Morberg går. Lyx!

Trevlig helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar