söndag 28 oktober 2012

Kloka ord och planering

Hänt i veckan:

Sammanfattning från förra veckan blev två timmar planeringstid. Känner mig väldigt nöjd! Detta brukar vara något jag slarvar med, men jag ser resultat av att sitta och göra det ordentligt. Knyttepasset om spindeln gick rätt bra. Barnen lyssnade och verkade intresserade. Det var ganska mycket info som gavs så allt minns de ju inte, men de var duktiga. Jag har fått till två promenader, en springtur och en tur på crosstrainern. Idag får vi se om det blir en promenad eller en crosstrainer-tur. För tillfället har jag väldigt ont i huvudet, men det kanske ger sig under dagen. Igår köpte vi en massa julbelysning. Sambon var ju inte så stressad med det, men jag tror alltid att allt ska ta slut. Nu känner jag mig lugn. Nu har vi julgardiner som vi kan sätta upp i alla fönster och julbelysning att sätta/hänga upp. Jag kommer eventuellt bli tvungen att köpa några fler tomtar nu när vi har fler rum, men det gör jag i smyg ;-)

Kloka ord som jag skulle behöva komma ihåg ibland! Det är viktigt att kunna ändra i planeringen och var flexibel. Det är viktigt att ta vara på det som är just nu - även om det inte är jätte roligt. Det som är nu kommer aldrig tillbaka.

Veckan som kommer:

Jag ska få in någon form av motion varje dag (utom fredag - det är min vilodag!). Promenader, springturer, crosstrainer och kanske något yoga-pass. Det blev ingen yoga förra veckan, vet inte varför egentligen. Jag måste även börja med min axel- rygg- och nack övning som jag fått av naprapaten. Jag har ont i hela kroppen till och från och måste se till att den blir mjukare och smidigare. På jobbet är det höstlov och det kommer bli lite barnbortfall. Jag kommer inte behöva använda planeringstiden till att planera pass då vi inte kommer att ha någon vanlig verksamhet. Jag kommer istället att använda den till att göra barnens dokumentation. Vi ligger alla efter med den då vi inte har haft material till det. Men imorgon kommer det vi behöver och då ska jag och en kollega sätta i gång. Jag önskar att få klart all dokumentation för hösten innan jag går på jullov för att sedan kunna börja om i lugn och ro när våren kommer igen. Jag måste även läsa igenom och dubbelkolla alla utvecklingsplaner som jag har skrivit. Veckan efter höstlovet sätter nämligen allas utvecklingssamtal i gång. Jag har ett avklarat, men sex kvar. Det är en tid då sovmornar och tidiga eftermiddagar blir ett minne blott...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar