torsdag 25 oktober 2012

Naprapaten

Jag har under en väldigt lång tid (minst ett år) lidit av regelbunden huvudvärk. Minst en gång om dagen får jag huvudvärk och den håller i sig olika länge. Ibland får jag anfall som jag har kallat migrän-anfall. Jag är inte utredd för migrän, men om jag ser till symptomen så matchar det. Under de senaste två veckorna vaknar jag även med huvudvärk. Jag fick råd att uppsöka läkare. Fick en tid om 2-3 veckor och då vill jag ha en utredning om migrän samt dubbelkolla så att det inte är något fel på mig. Dock är jag otroligt stel i rygg och nacke så i morse besökte jag min naprapat för att få hjälp. Hon började med att räta ut mitt bäcken som tydligen var lite snett och vint. Hon tog sedan bort två knutar i ryggen. När hon tryckte bort dem var det som att öppna ett burklock. Plopp sa det om kotorna! Hon gick sen vidare till halsen där jag hade en knut på vardera sida. Istället för att trycka ut dem drog hon och jag fick trycka och sträcka på mig. Det var obehagligt och gjorde ont, men på ett bra sätt. Pleasure and pain! Som avslutning fick jag akupunktur i båda axlarna. Otroligt skönt. Innan jag gick fick jag en kräm på axlarna som värmde gott under bilresan till jobbet. Jag var lite yr strax efter behandlingen, men det släppte snabbt. Dock har jag känt mig rätt mörbultad under dagen, men det var tydligen normalt. Jag ska tillbaka igen nästa vecka för en ny omgång och sen ska vi se om huvudvärken ger med sig något. Jag håller tummarna för det i alla fall!

 

Och hur går det då för mig med veckans planering...

Jo, jag har haft tre vanliga arbetsdagar med utvecklingssamtal och Knyttepass om spindlar. Dagarna har växlat mellan bra, härliga, tuffa och utmattande. Jag har tagit in saker från garaget som jag skulle, men jag har inte packat in dem i garderoben ordentligt. Jag har dammsugit alla rum på övervåningen, men inte på undervåningen. Jag har inte yogat något och inte gått några promenader sen i måndags. Däremot tränade jag crosstrainer i tisdags och sprang med sambon igår. Idag orkar jag inte motionera tyvärr. Ska ta ett varmt bad istället...

1 kommentar:

  1. Usch! va jobbigt med huvudvärken. Kan va bra att få reda på om det är migrän, finns väl "avlastande" tabletter att få. Att sen få veta hur man ska hantera migrän, i förebyggande syfte.
    Puss!

    SvaraRadera