söndag 28 oktober 2012

Minnen i fyra flyttkartonger

Tidigare i eftermiddags kom mina föräldrar över och lämnade fyra flyttkartonger som är mina. De har stått i deras förråd, men nu när jag har egen (och stor!) lya kommer de återigen till mig. Det kändes spännande att kika ner, känna igen saker, men ändå inte ha en aning om vad som fanns däri. Jag blev ganska berörd av att se allt som fanns i lådorna. Det var så mycket minnen! Där fanns å mycket saker som jag aldrig trott att jag någonsin skulle få se igen. Det är inte saker jag har tänkt på eller saknat, men när de nu kom fram insåg jag hur mycket vissa materiella ting kan betyda. Det fanns även mycket skräp och jag har fyllt fem pappkassar som ska till skroten. Det som sparades var en ordentlig hög med fotoalbum som min moster fixat ihop, massor av lösa bilder, brev från min bästis i årskurs 4-6, saker jag och andra har skrivit under alla barndomsår, leksaker, gosedjur, kläder och massa annat. Mycket av det kan verka krafs, men många små papperslappar var otroligt häftiga att få se igen. Det tog ungefär tre timmar att packa upp, gå igenom och sortera alla saker. Nu är det fixat och kartongerna står i garaget. Lite ska tillbaka till föräldrarna, en del ska slängas, men det mesta finns nu i vårt hem och boar in sig. Jag måste nästan gå igenom det en gång till någon dag då jag har mer ork. Fantastiskt!

Det var saker överallt i vardagsrummet. Sambon smet upp under dessa sorterande timmar...
 

















Tidigare under söndagen satt vi en lång stund i soffan och bara tog det lugnt, tittade på TV, sov och spelade Wordfued. En perfekt söndag med andra ord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar