måndag 22 oktober 2012

"Mina egenheter och underligheter..."

Jag läser ett antal bloggar varje dag och en av dem tillhör min förra PT. Där har hon bett sina läsare om önskerubriker och sådant hon ska skriva om. Jag blev intresserad och beslutade mig för att "sno" lite rubriker..

Mina egenheter och underligheter...

- Jag sover alltid, ALLTID, på mage och gärna med huvudet nedtryckt i kudden och med täcket nästan helt ovanför huvudet. Sambon tog ett kort på mig en natt och undrade sen hur jag andades ordentligt medan jag sov...

- Både jag och sambon tycker om att se filmer och tv-serier och har fastnat för både det ena och det andra under våra år tillsammans. Något som skiljer oss är att jag gärna ser en film om och om igen. Vid ett tillfälle såg jag en film två gånger på raken en dag och nästa dag såg jag den igen...

- När jag äter lösgodis, mandlar, gurkskivor eller annat plock måste jag alltid ta två åt gången - eller fyra, sex, åtta.... det måste alltid vara jämnt antal. Jag skulle kunna ta tre, fem eller sju också, men då känns det inte bra alls.

- Jag ogillar starkt att städa, men ibland kan jag irritera mig så mycket på att det är skitigt och börja städa på en gång. MEN, när jag väl städar blir jag som ett monster. Jag torkar, dammsuger, skurar och kör fram som en ångvält. Ingen får komma i min väg...

-Jag fullkomligt älskar julpyssel och allt smått och gott som hör julen till. Jag kan gå bort mig på avdelningar med julsaker i butiker. Jag älskar allt med tomtar, änglar och troll. När julen kommer tar jag fram buntvis med tomtar av alla dess slag, juldukar, julgardiner, lyktor, kulor, glitter och granar. Det är noga med vart allt ska stå och jag vill helst att det ska stå i flera månader. Sambon delar inte min kärlek till dessa håriga små figurer... (tomtarna alltså...)

Vinka hej till kameran alla raringar!
- Jag får ett inre lugn när jag tvättar. Jag vet inte varför, men att fylla maskinen med tvätt, se hur kläderna i smutskorgen minskar och att hänga tvätt ger mig ro i kroppen. Jag blir alltid lite ledsen när jag inte längre har plats att hänga upp blöt tvätt på och alltså måste vänta en dag eller två med nästa tvätt...

- Jag är ganska slarvig av mig och plockar sällan undan saker efter mig. Något som jag däremot är väldigt petnoga med är att dukar, tabletter och mattor ska ligga rakt. Detta gäller även att saker ska vara centrerade över saker. Jag vill gärna att tavlor ska sitta centrerade i förhållande till något och att sängar ska placeras precis i mitten av rummet. I vardagsrummet har vi en tavla på väggen och under står tre sittpuffar. Den mittersta sittpuffen MÅSTE vara centrerad under tavlan och de andra sittpuffarna måste ha exakt samma avstånd från mittenpuffen... Annars är min värld upp och ner...

2 kommentarer:

  1. Jag blir gaalen.. Jag skrev ett inlägg, som stod som publicerat sen är det borta. Sk*t & p*ss. Ska avvakta och se om det dyker upp, annars får jag väl skriva OM det en gång till.. Puss!

    SvaraRadera
  2. Okay! Här kommer det igen då...
    Jag är inte LIKA pyssel-sugen vad gäller julen men vissa saker är nödvändiga...den mörkröda köksgardinen med pepparkakor på. Den får hänga till slutet av februari, när jag tar ner den är det snart VÅÅÅR! Hurraaaaa!
    Är som du med att bordstabletterna ska ligga rakt. De ska dessutom ligga ca (högst) 1cm från bordskanten. Mycket viktigt :)
    Jätteroligt ATT du tycker om julen och pysslet i samband med den. Det kommer dina barn uppskatta. De kommer att få följa med till farmor & farfar för att julpyssla dagen innan julafton. Häftigt! De får komma hem till mormor & morfar för att spela playstation-/dataspel, äta godis & glass när som helst och vara uppe så länge de vill... ;)
    Puss min älskade pyssel-gumma <3

    SvaraRadera