onsdag 17 oktober 2012

Daggmaskar

Idag har jag varit väldigt trött. Trött, trött, trött. Jag har känt mig grinig och har fått kämpa för att behålla tålamodet. Barnen har varit duktiga även om de har lite väl mycket vax i öronen ibland. Idag var det Knytte på förmiddagen och min kollega Malin hade samling om Daggmaskar med dem. Mycket populärt! Det var roligt att se dem leka daggmaskar efter samlingen. Några pojkar satt sedan vid lunchen och diskuterade:

- "Dumma skator, dom ska vi kasta pinnar på".
- "Varför säger ni så om skatorna?" (undrar förfärade pedagoger)
- "För att dom äter upp maskarna, förstår ni väl".

Självklart, att vi inte tänkte på det själva.... 

Igår var jag på middag hos Ann. Det bjöds på god pastasås och lite vindruvor och choklad. Vi pratade in på sena kvällen. När jag kom hem hade jag ett pyssel-sug. Jag satte i gång och sorterade bland post och papper, skurade och fixade med disk. Pyssel-suget sitter i även idag och förutom att jag har lagat mat så har jag sett till att all disk står i maskinen, jag har tvättat och hängt en tvätt och tvätt nummer två är nu i maskinen. Sambon är och fixar min fina, röda Skoda som jag ska få börja åka igen. Innan han for till jobbet efter middagen tog han hand om mus nummer fyra som har dött på vår kattvind. Mysigt! Nya råttfällor är inhandlade och skall sättas ut ikväll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar