fredag 12 oktober 2012

Middag hos Amelie och Frexan

Förra fredagen var vi bjudna på middag hos min kollega Amelie och hennes sambo Frexan. Vi bjöds på trerätters - mycket god mat. Det blev en hel del dricka och mycket sällskapsspel. Vi hade tur som fick skjuts in till stan och hem igen. Jag var inte så stadig när jag klev in i bilen på väg hem. Några minnesluckor senare fnissar jag mig i säng och vaknar sedan på lördagen och mår allmänt pyton. Då ställer jag mig den frågan som jag alltid ställer mig dagen efter en hel del alkohol: Varför? Herregud varför? Det är ju aldrig värt det, men tänk att man glömmer det så lätt. Jag har dock märkt att jag mår otroligt mycket sämre efter att ha druckit alkohol om jag har jobbat hela dagen innan. Har jag jobbat en hel dag och sen dricker alkohol går det alltid åt h-vete. Annars brukar jag ta det bättre. Det är tur att det går ett par veckor mellan gångerna... Det var hur som helst en mycket lyckad kväll med många skratt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar