fredag 12 oktober 2012

Husdjur på kattvinden...

Det hela började för några veckor sedan. Jag hörde ljud från övervåningen, typ prassel eller liknande. Sambon sa då att jag inbillade mig och sen glömdes det bort. Sen började även sambon höra ljud. Ljud som rörde sig mellan golvet och taket mellan under- och övervåning. Rester från gnag och spillning avslöjade inkräktarna. Vi hade fått oinbjudna husdjur! Råttfällor lades ut på kattvindarna och inom några dagar kom den första smällen. Det var en liten, grå mus som fastnat i fällan. Suget efter Polly charter kanske blev för starkt! Dagen efter fångades mus nummer två. Sambon har redan hört att det finns minst en till som rör sig om nätterna och vi hoppas att även den fastnar i fällan. Tydligen är detta inte så ovanligt, men har man som vi aldrig bott i hus tidigare blir det ju en överraskning. Jag är inte direkt överförtjust, men antar att jag ska vara glad så länge de stannar på kattvindarna. Vi får se om vi lyckas fånga en till och om det sen finns fler. Vi kanske får jaga råttor hela vintern. Men vi kommer ju hålla oss varma i alla fall!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar