torsdag 11 oktober 2012

Thaibåten

Då jag har en allergi mot jordnötter så har jag alltid undvikit allt som har med asiatisk mat att göra. Vi har lagat lite asiatiska rätter hemma, men jag har aldrig ätit det på restaurang. Det har berott på att jag varit så rädd för att det ska trilla ner spår av jordnötter i den mat jag beställer. Folk har kallat mig larvig, men jag har varit så rädd. För ett tag sedan firades en vän till mig som fyllt 25 år. Hon valde att äta middag på thaibåten. Jag valde att följa med, men tänkte inte äta tillsammans med de andra från början. Jag insåg till slut att jag inte kunde strunta i att äta och beställde en rätt. Jag var livrädd hela tiden och började känna efter så mycket att jag nästan fick svårt att andas. Maten var god och jag överlevde upplevelsen. Jag är stolt över att jag vågade, samtidigt som jag inte skäms för min rädsla. Min allergi är så kraftig så jag anser mig fri att känna den rädslan. Kvällen blev i alla fall lyckad och det var en trevlig middag med gott sällskap!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar