torsdag 26 juli 2012

Fåfängan

Jag har ett minne från när jag var liten och det är ett minne från när jag, mamma och min moster (tror jag) var och fikade på Fåfängan på Söder. Jag minns inte mer än det, men det är ett ganska starkt minne. Därför tog jag med mig J på en utflykt dit tidigare i veckan. Vi hamnade vid Slussen efter en bilresa och några stationer med tunnelbanan. Därifrån tyckte J att vi kunde gå så vi började traska i hettan. Promenaden gick längs med vattnet och en hel del fina hus. Vi stannade och tog varsin glass och njöt av utsikten över Stockholm. När vi kom fram (efter en låång backe) var det som jag mindes det. Vi betalade alldeles för mycket för en varsin kopp kaffe och ostbaguette och satte oss sen för att fika. Vi hade utsikt över Djurgården och en lyxkryssare som verkligen var enormus. Vi passade även på att utforska lite och kikade på hur Slussen förändrats från 1860-talet till nu. Sånt tycker vi är spännande! Vi promenerade sen hem genom Söder och tittade på folk och roliga butiker. Jag har i princip aldrig varit på Söder som vuxen och det kändes därför som att komma till en annan stad. Det var riktigt mysigt! Vi promenerade till Gamla stan där vi besökte Sf-bokhandeln innan vi for hem igen. Kvällen spenderades sen i soffan - J med en av sina nya böcker och jag med Sex and the city.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar